Elohim: Többes szám vagy egyes szám?
"Annak megállapításához, hogy az Elohim szó egyes számban „Istent” vagy többes számban „isteneket” jelent-e, nemcsak az Elohim szó végén található -im képzőt kell megvizsgálnunk, hanem a hozzá tartozó mellékneveket és igéket is. Ha a melléknevek és igék többes számban vannak, akkor kénytelenek lennénk arra a következtetésre jutni, hogy az Elohim is többes számban van. Ha azonban a melléknevek és igék egyes számban vannak, akkor biztosan tudjuk, hogy az Elohim egyetlen Istent jelöl. A Tóra legelső versében a bara elohim szót olvassuk, ami azt jelenti, hogy „Elohim (ő) teremtette”. Héberül a bara ige szó szerint azt jelenti, hogy „ő teremtette”, ami arra utal, hogy az Elohim szót egyes számban kell érteni. Ha az Elohim többes szám lenne, akkor a vers a bar’u elohim „Elohim (ők) teremtették” szót tartalmazná a bar’u többes számú igével. Valójában az Elohim szó több mint 2000-szer szerepel a héber Szentírásban a hímnemű -im képzővel, és gyakorlatilag minden esetben egyes számú ige szerepel benne. Például az „És szóla Elohim Mózeshez” kifejezés mindig egyes számú vayedaber („és szóla”) igét tartalmaz, és soha nem a többes számú vayedabru („és szólának”) igét. Ugyanez található a melléknévvel is. Az Elohim mellékneve egyes számú, nem többes számú. Így az Elohim tsadik „igaz (sg) Elohim” (Zsoltárok 7:10) kifejezést a tsadik egyes számú melléknévvel találjuk. Nem találjuk az elohim tsadikim „igazak (többes számú) Elohim” kifejezést a tsadikim többes számú melléknévvel. Az a tény, hogy az Elohim szónak egyes számú ige és egyes számú melléknév is van, bizonyítja, hogy az Elohim egy Istent jelöl, annak ellenére, hogy a többes számú végződése -im." Elohim: Többes szám vagy egyes szám? (1. rész) – Nehemia Gordon
Megjegyzések
Megjegyzés küldése